"Hooandja" blog

2023. aasta kokkuvõte

Lumikellukesed on alles tärkamas ja seega pole veel liiga hilja lüüa kokku eelmise aasta numbrid. 

Eelmisel aastal oli Hooandjas 263 kampaaniat ja 220 neist olid edukad. Edukuse määr: 83,7%. 

Need numbrid on rõõmustavad ja annavad märku sellest, et teeme õiget asja ning meie autorid on väga tublid! Tahaks eraldi rõhutada, et ka ebaõnnestud kampaania pole maailma lõpp. Autorid õpivad oma ebaõnnestumistest ning paljud on tulnud Hooandjasse hiljem uute kampaaniatega, mis on juba palju edukamad! Kui võrrelda eelmiste aastatega, siis on veidi kasvanud nii kampaaniate arv (2021 - 253 kampaaniat, 2022 - 245 kampaaniat) kui ka õnnestunud kampaaniate arv (2021 - 212 kampaaniat, 2022 - 199 kampaaniat). Edukuse määr oli 2021. aastal sama, aasta hiljem: 81%.

Eelmisel aastal koguti Hooandja platvormil 931 154 eurot! Pole päris miljon, aga üsna lähedal Üks keskmine toetus oli 44 eurot. Keskmiselt kogus üks kampaania 4233 eurot. Täiesti korralik summa! Kui võrrelda eelmiste aastatega, siis nii üldsumma kui ka keskmised summad on jäänud samasse suurusjärku.

Eelmise aasta ja üldse läbi aegade suurima summa, mis on Hooandjas kogutud, sai Solaride - 435 toetaja abiga koguti 52 870 eurot! Aga rekordid on selleks, et neid purustada. Äkki järgmise rekordi püstitab just sinu kampaania?

2023. aastal laekus Hooandja platvormi kaudu peaaegu 21 000 toetust! Keskmiselt oli ühel kampaanial 95 toetust. Kui võrrelda varajasemate aastatega, siis 2021 olid need suuremad, samas võrreldes 2022. aastaga on numbrid kasvanud:

2021 - 24 454 toetust
2022 - 18 565 toetust
2023 - 20 956 toetust

2021 - 115 toetust keskmiselt kampaania kohta
2022 - 93 toetust keskmiselt kampaania kohta
2023 - 95 toetust keskmiselt kampaania kohta

Eestis on uskumatult ägedaid inimesi! Üks nendest on Vladimir Goman, kelle loodud Rahva Observatoorium on juba edukalt kogunud toetusi Hooandjas. Eelmisel aastal tekkis Vladimiril taas uus mõte - seekord on plaanis lisaks observatooriumile teha ka korralik planetaarium. Kampaania oli väga edukas ning sellel oli 2023. aastal rekordarv toetajaid, lausa 591!

Eelmise aasta statistika näitab, et 75% autoritest on Hooandjas esimest korda. Ülejäänud on juba kogemustega autorid - teist korda oli 12%,  kolmandat korda 4% jne. Meie autorite seas on ka veterane, kes tegid kampaaniat juba 7. või lausa 8. korda! Meile teevad rõõmu kõik need numbrid: ühest küljest on tore, et meil on autoreid, kes on leidnud tee Hooandjasse juba mitmendat korda, samas on ka väga tore, et tuleb juurde uusi autoreid, kes alles avastavad meie platvormi.

Uute autorite osakaal on püsinud viimastel aastatel umbes samal tasemel:
2021 - 73%
2022 - 79%
2023 - 75%

Kui me lõime kokku eelmise aasta numbrid, siis selgus, et kampaaniate eraisikutest autorite seas on naisi jätkuvalt rohkem. Meeste osakaal on küll pidevalt kasvanud (2021. aastal 35%, 2022. aastal 38%), kuid siiski oli see 2023. aastal 39% naiste 61% vastu. Seega Hooandja on jätkuvalt veidi rohkem naise nägu.

65% Hooandja autoritest on eraisikud, 35% on äriühingud, vabaühendused ja koolid. See suhe on üsna sama, mis aasta varem: 2022. aastal oli eraisikutest autoreid 67%.

Kui vaatasime eelmise aasta numbritele otsa, siis polnud üllatusi kampaaniate kategooriate osas. Jätkuvalt on popimad trükiste ja muusika kampaaniad - nende arvud on vastavalt 30,5% ja 28,6%. Nendele tulevad järele sündmused (7,7%), sport (7,3%), teater (4,5%), film/foto (4,5%), söök/jooks (3,6%) ja haridus (3,2%).

Summade osas oli seis peaaegu sama, ainult haridus rebis peale trükist ja muusikat kolmandaks - see juhtus tänu Solaride'i kampaaniale. Kui võrrelda toetajate arvu, siis peale trükise ja muusika tuli kolmandaks kohaks hoopis kodanikualgatuse kategooria ja seda tänu Planetaariumi kampaaniale.

Nii tore, et käes on juba kevad! See on imeline aeg! Aga milline kuu on imeline Hooandja meelest? Kui vaadata eelmise aasta numbreid, siis enim sai rahastatud kampaaniaid juunis (27) ja mais (26). Nendele järgnesid november (23) ja aprill (21). Tagasihoidlikud olid detsember (8) ja veebruar (14).

Räägime veidi ka geograafiast. Midagi pole parata, väga suur osa meie kampaaniatest tuleb Tallinnast (40,9%) ja Harjumaalt (5,5%). Poodiumikohale mahub kindlasti ka Tartumaa (14,1%). Peaaegu igas kümnes autor märgib asukohaks terve Eesti (9,1%).

Meil on väga hea meel, et lisaks pealinnale ja ülikoolilinnale on väga tublid ka Viljandimaa (4,1%), Ida-Virumaa (4,1%), Saaremaa (3,6%), Pärnumaa (3,6%) ja Põlvamaa (3,2%).  Eesti on tegijaid täis!

Eelmise aasta numbrid olid rõõmustavad ja annavad lootust, et 2024. aasta tuleb veelgi parem! Loodame, et jõuame see aasta maagilise miljoni piirini ning et huvitavaid ja lahedaid kampaaniaid tuleb igast valdkonnast ja seda üle kogu Eesti!