"Hooandja" blog

2022. aasta kokkuvõte

Ja ongi pool aastat läbi! Meid on ees ootamas ilusad suveilmad, ujumine, jäätis, värsked marjad ja puhkamine! Enne kui suve nautima asume, lõime veel eelmise aasta numbrid kokku ja soovime neid ka teiega jagada.

Eelmisel aastal oli Hooandjas kokku 245 kampaaniat ja 199 neist olid edukad. Seega edukuse määr on üle 81% ja see on väga oluline number meie jaoks. Kuigi anname endale aru, et see näitaja ei saa kunagi olema 100% (samas never say never), on siiski meie siiras soov, et võimalikult paljud kampaaniad saaksid kokku oma rahalise eesmärgi. Kui enam kui 4/5 see õnnestub, siis oleme väga õnnelikud!

Kokku koguti 2022. aastal Hooandja platvormil 808 520 eurot ja toetati 18 565 korda! Keskmine toetuse summa on veidi üle 43 euro ning keskmine kogutud summa kampaania kohta on veidi üle 4000 euro.

Tore on näha, et meie platvormil on palju uusi nägusid! Uustulijaid-autoreid on 79,4% kõikidest autoritest ja see näitaja on kasvanud võrreldes 2021. aastaga enam kui 8% võrra. Meeldiv on ka see, et Hooandja on saanud samas koduseks paljudele autoritele, kes naasevad uute ideede ja kampaaniatega. Teist korda tegi Hooandja kampaania 20 autorit ehk 10% kõikidest eelmise aasta kampaaniatest. Kolmandat kampaaniat tegi 5% autoritest. Neljandat, viiendat, kuuendat, seitsmendat ja isegi lausa kaheksandat kampaaniat teinud autorite arv polnud muidugi nii suur, aga need püsiautorid on meie kullafond!

Kes on need tublid autorid, kes Hooandjasse pidevalt uusi lahedaid ideid toovad? Enamus autoritest on eraisikud (63,32%), kuigi juriidiliste isikute osakaal on kõvasti kasvanud võrreldes 2021. aastaga. Eraisikutest autoritest on peaaegu 2/3 naised (61,9%), kuid meeste osakaal on võrreldes 2021. aastaga kasvanud veidi üle 7%. 

Nii nagu 2021. aastal on ka 2022. enim populaarsed kaks kategooriat: Trükis (valdavalt raamatud) ja Muusika (enamasti muusika välja andmine digitaalselt ja plaatidena). Nende kahe kategooria osakaal on isegi kasvanud võrreldes varajasema aastaga nind moodustab kokku enam kui 60% kõikidest kampaaniatest.

Kõige vaiksemad kuud on aasta alguses ja kõige rohkem kampaaniaid on mais-juunis ning aasta viimastel kuudel. Kõige vähem toetusi (€23151) oli veebruaris ning enim (€116516) juunis.

Hooandja peegeldab Eesti elu - Tallinn on ikka sündmuste keskmes ka meil. Enam kui 42% kõikidest kampaaniate autoritest on asukohaks valinud Tallinna. Tartu osakaal on võrreldes 2021. aastaga vähenenud, kuid samas on kasvanud Pärnumaa ja Viljandimaa. Viimase osakaal on lausa üle 7%!

Eelmise aasta edukaim kampaania oli pagarikoja Crustum kampaania, mis 305 toetaja abil kogus €44100. Täiesti ulmeline summa, mis tollel hetkel oli ka Hooandja rekord!

Sellised need meie eelmise aasta numbrid on :) Oleme rahul, et vaatamata keerulisele ajale - koroona epideemia jätkumine, Ukraina sõa ning inflatsioon - on Eestis väga palju tublisid inimesi, kes tulevad välja uute ideedega ning on väga palju lahkeid inimesi, kes on nõus neid ettevõtmisi toetama!